Er waren 1367 deelnemers aan de BARC Planning Survey 2019. Zij gaven alleen een beoordeling over de producten waarmee ze echt werken. Over maar liefst 28 verschillende onderwerpen konden ze hun mening geven over een product. Daarnaast konden alle deelnemers aangeven welke trends op dit moment en de komende tijd 'hot' zijn.
De resultaten van de gehele BARC survey worden samengevat in een grafiek met verschillende dimensies. De hoofdassen zijn gebuikerservaring en business value. Gebruikerservaring wordt gebaseerd op de score die daadwerkelijk gegeven wordt door gebruikers. Verder worden de kleuren gebruikt om aan te geven hoe tevreden klanten zijn met het product.
Competitiveness is een samenvoeging en indicatie van de beschikbare functionaliteit en de prijs van het product. De komende jaren wordt er meer functionaliteit verwacht van CPM-tooling. De volgende functionaliteiten zijn trending in op het gebied van Enterprise Planning en Corporate Performance Management:
- Integratie van verschillende sub-budgetten en totaaloverzicht van financial planning;
- Self-service planning;
- Simulatie en analyse van scenarios;
- Value driver-based planning;
- Mobile BI/Planning.